TÉMÁK, Kategóriák

Fáradt, megerőltetett szemek kezelésének természetes lehetőségei

583
HOZZÁSZÓLÁS:

A szem megerőltetése, a számítógépek korában, általános jelenségnek mondható. faradt-szem-karikas-szem-01

Hiába terjedtek el a vibrálásmentes plazmamonitorok, eleve a napi több órás, állandó, egyazon távolságra való fókuszálás, a folyamatos fénybenézés, megerőlteti a szemünket.

Hasonló megterhelést jelent a látószerveknek, az elégtelen fényviszonyok közötti szemerőltetés, például olvasás esetén, de megerőltető hatással van szemünkre a villanyvilágítás, a túl nagy vagy túl csekély kontraszt, az élesen beeső fénysugara illetve a televízió is.

A szemmegerőltetés hosszútávon a látásunk romlását eredményezi!

Megelőzése érdekében változtatnunk kell életmódunkon, így például a számítógép előtt dolgozók ne internetezéssel, vagy tévézéssel töltsék szabadidejüket. Aki számítógép előtt van sokat, tartson szünetet minden órában, ezzel gátolhatjuk a szemromlást.

Frissítsük fel szemünket!

Álljunk fel, nézelődjünk kisebb-nagyobb távolságokra az ablakon át, minél messzebbre, így a szemlencsét fókuszáló sugárizmok ellazulhatnak.
Hasznos lehet a szemtorna is. Csukjuk be a szemeket, majd újainkkal finoman nyomkodjuk meg őket, majd utána pislogjunk sűrűn 1 percen keresztül, majd forgassuk meg a szemgolyót, körkörösen. A folyamatot megismételhetjük többször is.

Egy másik gyakorlat lehet, ha egy pontra magunk elé nézünk, minél közelebb, és élesítjük a látást. Ezt követően egy távolibb pontot kiválasztva, hasonlóan járunk el. Egyre messzebb lévő pontokra való fókuszálással, ugyancsak edzésben tarthatjuk a szemet. A számítógép által megerőltetett szemmel szemben, a fekete áfonya kivonatok jelentik a legjobb megoldást.

A jó látás és a kiegyensúlyozott táplálkozás szoros kapcsolatban vannak egymással, igen sok szembetegséget az A-vitamin hiánya idézi elő. Az A-vitamint a szervezet a béta-karotin átalakítása során termeli, melyet a narancssárga zöldségekből és gyümölcsökből szerezhetünk. Sok A-vitamint tartalmaz a tök, a mangó, a sárgabarack, a répában.

Európában és az USA-ban, az A-vitamin-hiánya, a 21 év alattiaknál jelentkező vakság leggyakoribb forrása. Például a farkasvakság, amikor a szem nem tud alkalmazkodni a fényszegény környezetet, hiánya, ugyancsak az A-vitamin hiánya miatt alakul ki.

Fekete áfonya

Az áfonya közeli európai rokona, a fekete áfonya, javítja szemünk egészségét minden téren. A gyümölcs véd a zöld- és szürkehályog kifejlődésével szemben. Az áfonyaféléket régebben, a “a szem gyümölcsének” nevezték. Az fekete áfonya magas koncentrátumban hordoz antocianinokat, természetes antioxidánsokat és gyulladásgátlókat. Ezek az anyagok gyógyító hatással vannak a szemünkre, enyhítik a szemfeszülést, ami például gyakran fellép a megszakítás nélküli monitorhasználat során.

Kutatók azt is vizsgálják, hogy az áfonyafélék megelőzik-e a sárgafolt elsorvadását, ami az időskori vakság kialakulásának elsődleges oka…

Póréhagyma

A póréhagyma nagyszerű forrása a szembarát karotinoidnak, a luteinnek és a zeaxantinnek. Egy darab, 54 kalóriás póréhagymában 1.700 mikrogramm van a két kiváló tápanyagból. Kutatások folynak azzal kapcsolatban, hogy a póréhagymában lévő anyagok, megelőzik a sárgafolt elsorvadását, ami az idősebeknél, és a vakság kifejlődésének első számú okozója. A póréhagymában emellett találunk rostokat, kalciumot, vasat, magnéziumot, foszfort, káliumot illetve K-vitamin egyaránt.

Sütőtök

A sütőtököt, a benne lévő több mint 2.400 mikrogramm karotinoid, lutein illetve zeaxantin, létfontosságúvá teszik a szem számára. A sütőtök több mint 12.000 IU A-vitamint, illetve rostokat is tartalmaz. A maximális felszívódás érdekében, a karotinoidoknak zsírra van szüksége, tehát előtte, utána vagy mellé, fogyasszunk valamilyen szíros ételt is. Bár a sütőtök nem közvetlenül a megerőltetett szemet gyógyítja, de időszakonkénti folyamatos használatával, a szemünk erősebbé, kitartóbbá vállhat a manapság egyre nagyobb igénybevétellel szemben.

Paradicsom

A paradicsomban lévő lutein, köztudottan erősítő hatást gyakorol a látó szervünkre. A lutein, az egészséges szem számára létfontosságú, hiszen a szem retinájában is előfordul, így elengedhetetlen a jó látáshoz. A paradicsomban levő lutein segít a látás javításában. A luteinnak más gyógyító hatása is van, mint például az, hogy lassítja az artériák megvastagodását, melyet arterioszklerózisnak nevezünk.

Sárgadinnye

Az A-vitamin és a béta-karotin, ami nagy mennyiségben van a sárgadinnyében, fontos a látásban, a csontok fejlődésében és a növekedésben. Egy kis csésze felvágott sárgadinnyében, 427 mg kálium is van, mely egyben csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Szőlőmag

A szőlőmagból készített olajban, igen sok E-vitamin van. A szőlőmag tisztítja az ereket, javítja a látást illetve csökkenti a koleszterinszintet. A szőlőben mindaz a tápanyag benne van, melyre szervezetünknek szüksége van, a normális működéshez.

Megerőltetett szemek esetén tilos például :

  • Több órán keresztüli, szünetek nélkül számítógép használat, mely előbb-utóbb garantált szemromlást, szemkiszáradást és ezzel együtt járó égő, vöröses szemeket eredményez.
  • Sötét szobában a számítógépbe huzamosan nézni, mivel ilyenkor akár 10x gyorsabban is elfárad a szem, nagyobb a károsodás.
583
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]